Over mij

Mijn foto
Op 18 november 2009 vertrek ik om een jaar te gaan werken in Sancti Spiritus, Cuba, mijn avonturen kan je hier meevolgen.

maandag 23 november 2009

Aankomst in Cuba

Nieuws uit Cuba!

Ik ben goed aangekomen in Havana vorige week woensdagavond. Tippex heeft de vlucht en 15u in zijn kooike ook goed verteerd.
Donderdag bleef ik nog een dagje in Havana omdat ik nog de ziekteverzekering van de universiteit moest regelen, maar dat bleek zo gigantisch duur, dat ik het niet betaald heb, en dat ik nu eerst nog even ga checken of mijn eigen ziekteverzekering niet alles dekt...
Vrijdag dan op de bus naar Sancti Spiritus!!!
T was een superweerzien met Elba (kende ik al van de vorige reis) en ook An (Belgische studente) was blij om me te zien.
En wat een ontvangst: ik was direct uitgenodigd bij een Roxanna thuis die een feestje gaf voor de verjaardag van haar italiaanse student. En ook zaterdag zijn we gaan feesten met een hele groep Cubanen in een karaoke!
Mijn studio is ook heel leuk: ik heb een gigantisch dakterras :-)
Maar Cuba blijft Cuba: de elektriciteit valt om de 5 minuten uit, en dan liggen de servers plat, dus internetten zal niet altijd even gemakkelijk zijn... We hebben dit weekend ook 2 keer geprobeerd om een bus te regelen om naar het strand te kunnen, maar dat liep iedere keer mis op t laatste moment.
Gisteren zijn we naar een Baseballwedstrijd gaan kijken, super!

En vandaag dan de eerste werkdag... Amai, amai... Ik moest een foto hebben voor op mijn verblijfkaart: foto trekken, foto zal pas binnen uur klaar zijn, dus, zetten we ons op een terraske te wachten... ipv ondertussen andere nuttige dingen te doen :-) zo is Cuba!

Ik probeer nog enkele foto's te downloaden, maar kan niks beloven

Hasta la proxima!!!

3 opmerkingen:

  1. De foto's zijn niet doorgekomen waarschijnlijk :-)
    Blij dat de reis goed verlopen is! En al direct in de feestjes gevlogen seg :-) Maar ge hebt gelijk hoor, zou ik ook doen!!
    Heb eigenlijk altijd vergeten vragen of jij nu labomateriaal meegenomen hebt, zoals die GC enzo? Just wondering...
    Stellet wel e! Ik volg je logjes op de voet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Ik had er geen idee van dat Tippex meeging!
    Geniet maar van die terrasjes meid en drinkt er eentje op mijn gezondheid ;-)

    liefs! Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Bie!

    vandaag een smsje naar je gestuurd en pas een zestal uren later ééntje terug van jou...
    Even dacht ik dat een Cubaan al je hart had veroverd toen uiteindelijk deze middag jouw smsje mijn gsm bereikte met de boodschap: "Goedemorgen". Tja, het is nog even wennen aan dat tijdsverschil!

    Ik ben blij te horen dat jullie beiden goed zijn aangekomen.
    Je sms'te ook dat je al een ander huisje had gevonden... tell me more!

    Hier geen nieuws, behalve het stormweer!

    Dikke knuffel!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen