Over mij

Mijn foto
Op 18 november 2009 vertrek ik om een jaar te gaan werken in Sancti Spiritus, Cuba, mijn avonturen kan je hier meevolgen.

donderdag 26 november 2009

De eerste dagen in Sancti Spiritus

Ondertussen is er weeral heel wat gebeurd...
Maandag niet veel gedaan op die eerste werkdag, aangezien mijn begeleidster er niet was, en ik uren moest wachten op een terraske op een foto... Maandagavond hoorde ik dan ook van Elba dat de eigenares van mijn studio nu mij wilt uitpersen! Ze wilde me dwingen om elke dag bij haar te eten, en dat dus ook duur te betalen, afpersing noem ik dat! Dus zijn we op zoek gegaan naar een ander huisje. Dat hebben we gisteren gevonden! T is een mooier huisje dan nu, veel frisser ook, en het eten zit in de prijs inbegrepen. Ikke dus weer content :-) Zaterdagmorgen verhuizen we. En moet ik in de week ook niet meer van die legerkost eten in de comedor van de school.
Dinsdag bleek dan dat ik een testversie heb van MS Office en dus heel de dag op zoek gegaan naar een oplossing hiervoor, niet gevonden... Dinsdagavond begonnen aan mijn loopschema, en het lukte wonderwel, ook al is het hier superheet!
En dan gisteren eindelijk kunnen beginnen werken: inventaris maken van het labo en literatuur doornemen. Maar niets van al het materiaal wat we vanuit Belgie verstuurd hebben is toegekomen in cuba. Dus moeten we daar wel nog even naar op zoek :-)

Voor de rest is het hier pokkeheet!

De foto's lukken dus idd nog niet, maar er wordt aan gewerkt!

Besos cubanos
Bieke

3 opmerkingen:

  1. het zal ginds wel allemaal loslopen. Je moet gewoon deels hun ritme volgen, anders zal je je wel vaker ergeren, denk ik. En volg gewoon je eigen intuïtie en laat je niet teveel leiden door anderen. De grote Fun-momenten komen er zeker, hoor. Ben trots op je dat je deze stap zet!
    Succes daar!
    Ook met ons Pepijntje gaat het goed. Hier is de winter wel begonnen. veel regen en vandaag hagel. Wij zijn aan het zoeken voor een korte vakantie naar de zon voor dit nieuwjaar.
    Tom, Griet en Pepijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. relax and take it easy!
    ka kan steeds eens proberen op Open Office niet werkt hé, dat is gratis van het net te halen.
    greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ale, Bieke, je zal er wel aan wennen! we kunnen misschien wel lessen trekken uit hun manier van leven!
    Ik zit hier mooi met mijn CMV, oververmoeid, door al die drukte, voor mij liever zo'n cubaans ritme!
    By the way, laat ze daar ook maar eens goed shaken, he!

    Dikke zoen en stel het daar nog goed!

    BeantwoordenVerwijderen