Over mij

Mijn foto
Op 18 november 2009 vertrek ik om een jaar te gaan werken in Sancti Spiritus, Cuba, mijn avonturen kan je hier meevolgen.

maandag 28 december 2009

Feliz navidad

Hallo!

Ik wil jullie laten meegenieten van mijn kerstvakantie:
Het is hier al heel de week minstens 25 graden.
Kerstmis ben ik in Remedios gaan vieren, samen met An, haar vriend Bart, en Oscar (de zoon van de Casa waar ik woon). In Remedios vieren ze Kerstmis met een soort van St Maartensstoet en gigantisch veel vuurwerk. Het was wel supergevaarlijk. We stonden eerst in het midden van het marktplein, maar het vuurwerk wordt gewoon tussen het volk aangestoken, zonder safetyzone of brandweermannen in de buurt. We zijn dus gevlucht en hebben vanop het dak van de Casa waar we logeerden gekeken naar het vuurwerk.
Op kerstdag zijn we naar Cayo Santa Maria getrokken om er kerstmis te vieren op een wit strand, met helderblauwe zee, en palmbomen. Het was dus een Kerst in bikini, maar met de kerstmuts op! (ik stuur zo gauw mogelijk de foto door naar mijn zus om die te posten op de blog!)

Voor nieuwjaar beloven ze dezelfde temperaturen. Op oudjaarsavond gaan we eerst aperitieven bij mijn Cubaanse familie, en dan gaan An, Bart en ik bij Elba (collega en vriendin) en haar familie eten. Daarna is t feest in t stad. Op 1 januari gaan we dan eten in mijn Casa, en ze hebben al laten vallen dat ze kreeft zullen klaarmaken ;-)

Prettige feesten gewenst aan iedereen!!!

xxx
Bieke

3 opmerkingen:

  1. Hey Bie!

    Ook voor jou prettige feesten toegewenst!
    Het is idd eens iets anders, hé, in bikini Kerstmis vieren.
    Hier was er vorige weken echt winterweer: sneeuw en ijs (jakkes). Deze week is het ander weer maar daarom niet leuker: regen (nog meer jakkes).

    Gelukkig nieuwjaar!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. un besote bi!!!!
    saludame a tipex! :)
    y "happy new yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!!!!"

    fl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hy Bieke, Zo te zien (te horen) geniet je daar met volle teugen! Een heel gelukkig nieuwjaar ook voor jou daar in cuba!
    en mocht je soms toch eens heimwee hebben, don't, want voor je het weet is het jaar 2010 om!

    Voor jou dus een 2010 met alleen met heel veel leute!
    Net gehooord dat je in maart al bezoek mag verwachten, joehoe!!!

    dikke zoenen van de drie meiden en mn ventje!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen